Kis szériás, nyomtatott prémium papírtermékek igényes és tudatos vállalkozásoknak

7 mód, hogyan használd a termékcsomagolásodat marketing célra

7 mód, hogyan használd a termékcsomagolásodat marketing célra - Amistyle Design

Az e-kereskedelem forgalma az elmúlt években dinamikus mértékben nőtt, egyre többen vásárolnak online és a webáruházak száma is folyamatosan növekszik. Ma már egyre inkább elfogadott és megszokott, hogy a neten vásárolunk, heti-napi szinten kézbesítenek számunkra a futárszolgálatok küldeményeket. Ezt bizonyára Te is tapasztalod vevőként is.

Ha viszont a másik oldalt is képviseled, tehát vállalkozóként, webáruház tulajdonosként Te is rendszeresen küldesz a vevőidnek csomagokat, talán már elgondolkodtál azon, hogyan tudod a dobozok kinézetét kicsit egyedivé varázsolni, az arculatodra szabni, hogy a küldeményeid kitűnjenek a sok más csomag közül, mely a vevőid kezébe érkezik. Egy unalmas barna doboz csak egy lesz a sok közül, melyet a vásárlók már teljesen megszoktak. Ha viszont a dobozod egyedi, vagy olyan grafikák, matricák, feliratok díszitik, amelyek plusz információt hordoznak, arra biztonsan felfigyelnek az emberek.

Ezzel egyrészt a branded is építed, másrészt a dobozok, borítékok felületét marketing célra is használhatod. Online rendelés esetén ügyfeleidnek kevesebb lehetősége van kapcsolódni a márkáddal, termékeddel és a szolgáltatásoddal, mint egy fizikai üzletben. Tehát valóban le kell nyűgöznöd őket a csomagolással és a hozzá tartozó összes hozzáadott elemmel. Az ügyfeleid olyan élményre vágynak, amelytől különlegesnek érzik magukat. Szóval mindig mellékelj valami kis extrát, egy kis csillogást, kedvességet a csomagba. A kulcs az, hogy a vevőid számára a kicsomagolás is egy különleges élmény legyen.

Hogy hogyan teheted ezt meg? Milyen eszközöket használj erre? Ehhez gyűjtöttem össze Neked 7 ötletet:

1) Kezdd a dobozzal

Bármilyen egyszerűen is hangzik, de minden a dobozzal kezdődik. Egy doboz nem csupán egy módja annak, hogy az árut eljuttassa a vásárlódhoz, hanem annak is eszköze, hogy népszerűsítse a márkaélményt. Csináld jól, és ügyfeleid meg fognak jegyezni Téged.

Kezdd a külső csomagolással. A kartondoboznak főleg gyakorlati célja van, így erősnek kell lennie. De ez nem jelenti azt, hogy nem lehet egy kicsit feldobni. Használd ki a doboz oldalait és helyezz el rajtuk egy figyelemfelkeltő grafikát vagy ötletes feliratot, kedves üzenetet vagy akár egy kis köszönő szöveget. Ezt megteheted előre gyártott grafikás dobozokkal, matricákkal vagy akár egyedi bélyegzőkkel is.

2) Reklámozd a márkádat

Nem számít, hogy az üzleted mivel foglalkozik, – kínálj akár csúcskategóriás kozmetikumokat, gyermekruhákat vagy kézműves termékeket – a csomagolás célja minden esetben ugyanaz: a vevők megjegyezzék a brandedet. Egy márkajelzéssel ellátott csomagolás nagyszerű módja annak, hogy a brandedet erősítsd vele. Tüntesd fel a dobozaidon vagy a borítékjaidon (akár több helyen is: kívül és belül, a belső csomagolóanyagokon is) a logódat és a vállalkozásod nevét is.

3) Tedd személyessé a csomagolásodat

Bármire is kínálsz megoldást, elengedhetetlen, hogy a vásárlási élményt az ideális vevődhöz igazítsd. Gondold át, hogy kik a Te ideális vásárlóid a Te Buyer Persona-id:

  • Hány évesek?
  • Hol élnek?
  • Melyek az értékrendjeik, preferenciáik?
  • Mivel foglalkoznak?
  • Milyen problémáik vannak?
  • Hol érhetőek el?

Ha ismered a vásárlóidat, akkor azt is nagy valószínűséggel tudni fogod, hogy mivel tudod az ő vásárlási élményüket növelni. De az biztos, hogy jól esik nekik, ha valamilyen módon személyesnek érzik a kapcsolatot Veled.

Fontos, hogy a rendeléseidhez valamilyen személyes üdvözletet is mellékelj. Ez lehet egy egészen egyszerű kézzel írt köszönőlevél, vagy akár egy gyors, előre elkészített üdvözlőkártya a dobozba helyezve, melyen az ügyfél nevét kézzel írod ki.
A vásárlói hűség előmozdítása érdekében személyre szabott kedvezményeket is kínálhatsz, amelyek akár ügyfeled korábbi vásárlásait is tükrözhetik.

4) Használj különleges design elemeket

A dobozod designelemei és az egyéb csomagolóanyagok valóban kiemelhetik azt a tömegből.

Használj egyedi színeket és mintákat. A minták használhatók márkaelemként, akár a doboz külső oldalán, akár belül selyempapíron vagy papírcsomagoláson. Kipróbálhatsz egy egyedi mintát, vagy valami olyan időtálló hátteret, mint a pöttyös vagy csíkos grafika. Egyes cégek az egész dobozt csomagolópapír-szerű mintával borítják, hogy azok ajándéknak tűnjenek.

A színhasználat egy másik nagyszerű módja annak, hogy a márkádat képviselje. Gondolj csak a kifinomult kék színre, amelyről mindenki tudja, hogy az ajándékdoboz a Tiffany & Co-tól származik. A csomagolás során használd az egységes márkaszíneidet minden csomagolási elemnél – legyen szó akár a selyempapírról, a szalagokról, a matricákról vagy a termékzsákocskákról is.

A csomagoláson elhelyezett szövegekhez használd a saját arculatod betűtípusait, hogy még inkább erősítsd ezzel a márkádat.

Arra viszont figyelj, se a színeket, se a mintákat, feliratokat ne vidd túlzásba. Ügyelj arra, hogy a csomagoláson is hagyj üres felületeket.

Ha jól csinálod, vevőid sajnálni fogják kidobni a dobozaidat és akár személyes tárgyaik tárolására is eltehetik és használhatják őket, szem előtt tartva a márkádat, logódat.

5) Vesd be a social mediát is

Az emberek szeretnek dolgokat megosztani a közösségi médiában, úgyhogy könnyítsd meg a dolgukat. Tüntesd fel a csomagoláson a közösségi média felületeid megnevezését, linkjét vagy QR kódját is.

Feliratokkal is ösztönözheted a vásárlóidat, hogy osszák meg a vásárlási élményüket a social media felületeiken és vigyék hírét a vállalkozásodnak.

Semmi sem erősebb ingyenes reklámlehetőség, amikor egy elégedett ügyfél izgatottan osztja meg a tapasztalatait a közösségi média csatornáin. A szóbeli ajánlás pedig vitathatatlanul a marketing legerősebb példája.

6) Adj hozzá apró ajándékokat

Tagadhatatlan, hogy az emberek szeretnek ingyenes dolgokat kapni. Ez nem kell, hogy valami drága és extravagáns dolog legyen.
A már szépen egyedivé varázsolt termékcsomagolásodban rejts el néhány apró extra ajándékot.

Íme néhány ötlet:

  • termékminták
  • prospektus a termékeidről, szolgáltatásaidról
  • matricák
  • mágnesek
  • könyvjelzők
  • cukorka

Érdemes lehet még egy visszajelzést kérő kérdőívet is mellékelni, természetesen egy köszönölevéllel együtt. Akár a visszajelzésük beküldését egy ajándékutalvánnyal is ösztönözheted.

7) Tartsd szem előtt az általános vásárlói élményt

Törekedj arra, hogy a csomagolásod amellett, hogy szép, igényes és kiemelkedő, biztonsággal megóvja a termékeidet és magasabb árfekvésű terméknél akár azt is fontolóra veheted, hogy biztonsági csomaglást használsz, mely nehezen vagy észrevétlenül nem bontható.

Amennyiben pedig van rá lehetőséged, használj lebomló vagy környezetvédelmileg újrahasznosítható csomagolást. Ennek tényét is feltüntetheted a csomagod alján.

Záró gondolatok

A hagyományos kiskereskedelmi és e-kereskedelmi verseny manapság már igen szoros. Ahhoz, hogy a versenytársaid között előnyt szerezz, fel kell turbóznod a terméked prezentációját.

Az egyedi csomagolás egy nagyszerű módja annak, hogy emlékezetes élményt szerezz ügyfeleid számára – így ezáltal azok megjegyezzenek Téged és még többért és többért térjenek vissza.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Kövess minket!

Your Cart
0